Kolejny przykład na co zwrócić uwagę podczas zakupu używanej zakuwarki.
Generalnie odradzamy zakup używanych maszyn, jeżeli nie zostały gruntownie sprawdzone - z naszego doświadczenia wiemy, że w 90% zakuwarki takie są wyeksploatowane. Nasza firma prowadzi serwis zakuwarek wszystkich producentów.
Zgłosił się do nas klient, który kupił "okazyjnie" prawie "nieużywaną" zakuwarkę, niestety maszyna była w opłakanym stanie technicznym. Prawdopodobnie była źle przechowywana przez dłuższy czas ( narażona na działanie wody i wilgoci ) Przywrócenie jej do życia kosztowało połowę nowej ceny zakuwarki- i w ten sposób klient zamiast kupić sobie nową maszynę i mieć spokój na lata kupił sobie starą maszynę w cenie nowej. Chytry traci dwa razy jak mawiają, niestety nie brakuje osób, które zgłaszają się do naszego serwisu zakuwarek i proszą o pomoc po dokonaniu takiego "promocyjnego zakupu"
Masz pytanie odnośnie zakupu zakuwarki ?
Zadzwoń 886 610 270 i poradź się bezpłatnie specjalisty.
Zakuwarka, która trafiła na nasz serwis :
Filtr oleju kompletnie zanieczyszczony
Głowica zakuwarki dostała wody ( prawdopodobnie przechowywana w mokrym miejscu )
Sprężyny wewnątrz głowicy zardzewiały pod wpływem wody
Olej hydrauliczny był zanieczyszczony
Szczeki główne zardzewiały
Raport z naszego serwisu
W dniu 03.12.2021 otrzymaliśmy zakuwarkę model P16HP.
Z informacji od klienta, która była dołączona wewnątrz paczki wynikało, że wyciek oleju pojawia się przy pompowaniu nawet bez osadzenia tulei.
Po uruchomieniu zakuwarki stwierdzono co następuje:
* brak dostatecznej ilości oleju wewnątrz zbiornika pompy tłoczącej
* wyciek z frontu głowicy oraz wewnętrznych szczęk podczas pompowania
* brak możliwości schodzenia się szczęk w sposób umożliwiający zapalenie się kontrolki mikrometru
Zakres czynności serwisowych ( naprawy zakuwarki )
* wyczyszczenie ogólne zakuwarki z osadów
* rozebranie kompletne zakuwarki od pompy po głowicę
* wyczyszczenie całego układu hydraulicznego
* sprawdzenie stanu oringów tłoczka rękojeści
* zalanie nowego oleju w układzie
* czyszczenie wnętrza zbiornika pompki
* wyczyszczenie filtra pompki
* oczyszczenie wnętrza cylindra głowicy z nalotu korozyjnego
* oczyszczenie frontu głowicy z nalotu korozyjnego
* oczyszczenie wnętrza korpusu z nalotu korozyjnego
* oczyszczenie zewnętrznych powierzchni szczęk głównych
* wymiana wszystkich uszczelniaczy wewnątrz głowicy
* wymiana dwóch skorodowanych sprężyn
* naklejenie nowych naklejek informacyjnych obsługi zakuwarki
* nasmarowanie szczęk głównych oraz cylindra smarem litowym ŁT-46
* zakucie węża DN 8 2SN zakucie poprawne 18,8 mm
czas naprawy 8 godzin
W trakcie rozbierania głowicy stwierdzono, że do wnętrza zakuwarki dostała się woda efektem, którego powstał nalot korozyjny. Dzieje się tak jeśli zakuwarka jest źle przechowywana lub wystawiona na warunki, które powodują dostęp wody do tylnego cylindra. Ponadto po rozebraniu zbiornika pompki stwierdzono dużą ilość zabrudzeń. Świadczy to, że korek podczas pompowania był całkowicie otwarty a powinien być zluzowany i ustawiony w pozycji Vent.
Zaleca się :
* zachowywanie czystość pracującego cylindra oraz wnętrza szczęk głównych
* smarowanie raz tygodniu wnętrza szczęk głównych oraz cylindra smar litowy
* przedmuchiwanie wnętrza głowicy sprężonym powietrzem raz w miesiącu
* luzowanie korka na pozycje Vent podczas zakuwania