Do darmowej wysyłki zostało Ci:
do kasy suma: 0,00 zł
Wyszukiwarka produktów
wyszukiwarka zaawansowana
Chmura tagów
Wzorcowy przykład bezzasadnej reklamacji
Wzorcowy przykład bezzasadnej reklamacji

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Skrajny przypadek klienta, który zgłosił reklamację ( 2 miesiące od zakupu !) 

 

Przyczyna awarii : 

  • klient nie smarował zakuwarki ( powierzchni była całkowita sucha ! całkowicie ) klient nie smarował zakuwarki pomimo, że na zakuwarce jest naklejka, że trzeba ją czyścić i smarować !  

tak wyglądała głowica w momencie sprzedaży :

a to zastaliśmy po 2 miesiącach > widok totalnie suchej i totalnie zabrudzonej głowicy po 2 miesiącach ! 

  • klient nie czyścił zakuwarki ( klient zaciskał zabrudzone zabłocone i zardzewiałe rury ) ani razu nie czyszcząc miejsca gdzie spadał brud. Maszyna po 2 miesiącach wyglądała tragicznie ( gorzej niż kilkuletnie maszyny pracujące na 3 zmiany w fabrykach ) 

brud usunięty ręką ze szczęk głównych 

po odkręceniu jeszcze więcej brudu

brud jest wszędzie, zalepił wszystko 

nieczyszczony brud dostał się pod szczeki główne powodując rysy

  • brudu było tak dużo, że dostał się do wnętrza zakuwarki i osiadł na mikrometrze powodując jego uszkodzenie  

tak wygląda zwykły mikrometr po wykręceniu 

a tak wyglądał mikrometr po wykręceniu z maszyny przysłanej do klienta 

  • klient zanieczyścił olej hydrauliczny 

tak wygląda olej hv-46, którym maszyna była zalana oryginalnie (2 miesiące wcześniej) 

taki "olej" był po zlaniu po 2 miesiącach  

 

 

Wnioski 

  • reklamacja jest oczywiście bezzasadna. 
  • klient musi ponieść koszty czyszczenia, smarowania, utylizacji zanieczyszczonego oleju oraz koszty transportu w 2 strony. 
  • jeżeli klient nie będzie stosował się do instrukcji użytkowania to efekt będzie taki sam. 
  • maszynę należy użytkować zgodnie z jej przeznaczeniem !

Podstawowa zasada ! 

  • należy czytać instrukcję !  o wszystkim mówimy na szkoleniu, naklejamy naklejki, dostarczamy instrukcję w języku polskim, dostarczamy filmiki instruktażowe ! na zakuwarce są numery telefon z informacją, że w razie pytań można zadzwonić i zapytać się.

 

POONIŻEJ RAPORT Z SERWISU 

Po otrzymaniu maszyny stwierdzono zblokowane szczęk głównych. Szczęki główne nie pracowały zarówno do przodu jak i do tyłu. Ogólnie maszyna była cała pokryta błotem od wewnątrz. Był to piasek wymieszany ze smarem. Ponadto stwierdzono całkowity brak smaru grafitowego na powierzchniach ciernych na których pracują szczęki główne. Główna przyczyna awarii zakuwarki to niechlujność użytkownika, niedbalstwo oraz użytkowanie zakuwarki w nieodpowiedniej temperaturze. Osad w postaci grubych grud piasku dostał się również do wnętrza analogowego mikrometru.

Po zlaniu oleju ze zbiornika stwierdzono również osad wewnątrz zbiornika. Dlatego cały układ hydrauliczny został wyczyszczony włącznie z wnętrzem zbiornika. Grudki piasku wewnątrz głowicy uszkodziły również powierzchnie cierne szczęk głównych. Podczas serwisu dokonano fotografii w jakim stanie otrzymaliśmy maszynę od klienta. Ponadto część wydobytego piasku zachowano i przesłano klientowi do wglądu. Maszynę po naprawie oklejono nowymi naklejkami informacyjnymi. Dołączono również nowa tabelę orientacyjna zakuwania. Dla sprawdzenia zakuto wąż Dn10 3/8 cala 2SN. Po skalibrowaniu mikrometru zakucie poprawne. Wąż po zakuciu również został dołączony dla klienta.

  1. Kompletne wyczyszczenie maszyny na zewnątrz

  2. Kompletne czyszczenie całego układu hydraulicznego

  3. Czyszczenie mikrometru z osadu błota

  4. Kalibracja mikrometru

  5. Czyszczenie elektrozaworów

  6. Czyszczenie szczek głównych

  7. Czyszczenie powierzchni ciernych wnętrza głowicy

  8. Czyszczenie włączników zamykania otwierania szczęk

  9. Odblokowanie elektrozaworu

  10. Demontaż dolnej płyty

  11. Demontaż frontu talerza głowicy

  12. Demontaż szczęk głównych

  13. Smarowanie powierzchni ciernych smarem grafitowym

  14. Zalanie nowego oleju w całym układzie hydraulicznym HV46

  15. Czas naprawy 16h roboczych

 

Pracujemy od poniedziałku do piątku w godzinach 7-15

Prosimy zamawiać przez sklep lub : kontakt@hydron.com.pl 

Masz problem ze znalezieniem towaru ?  Tel. (67) 350 53 69 

kom. 535 546 903 (Mateusz)  kom. 574 407 377 (Krzysztof)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl